Fastighetsmäklare: Utveckla REALISTISKA KUNDER

En av de många utmaningarna som fastighetsmäklare står inför är regelbundet att balansera mellan att motivera och uppmuntra kunder, i motsats till realistiska förväntningar och uppför sig i enlighet därmed. För de flesta är deras hem sin enda största finansiella tillgång, fastighetstransaktionsperioden är ofta en spänd nervös tid. Medan det är realistiskt är det bästa att få kan objektivt se hemma, för att de har utvecklat en känslomässig anknytning baserad på ett antal överväganden, inklusive erfarenheter och livscykelhändelser, firade och erfarna där! Låt oss se, med hjälp av det mnemoniska tillvägagångssättet, vad det betyder, och varför fastighetsmäklare måste vara uppmärksamma på det.

1. Real; relevant; Fastigheter: Var försiktig så att du inte undviker att titta för tungt uteslutande på historiska data, speciellt om det är mer än sex månader gammalt. Tider och faktorer förändras, och man måste anpassa sig. Smarta yrkesverksamma gör det riktigt, fortsätt i en relevant fråga och inser komplexiteten i fastighetsaffären.

2. Empati: Börja med att känna till och förstå vad som gör din kund att kryssa! Kommer du konsekvent att lyssna effektivt, lära dig vad som behövs och fortsätta med äkta empati!

3. Uppmärksamhet; Attityd: Man måste fortsätta, med en positiv, att-göra-attityd, snarare än en defeatistisk! Var uppmärksam på relevanta detaljer och utbilda dina kunder så att de vet vad de behöver veta och förstå, inte bara vad de vill höra!

4. Lyssna; lära sig; Notering: När en presentationspresentation läggs ut, bör agenten spendera mer tid på att lyssna än att tala. Lär husägarens bekymmer, uppfattningar, behov och prioriteringar, och fortsätt därefter!

5. Föreställning; Integritet: Istället för att vara vanligt, försök att vara extraordinärt och utnyttja den finaste fantasin! Lämna aldrig ditt engagemang för absolut integritet!

6. System; Försäljning / försäljning: Börja med att fullt ut förklara ditt försäljnings- och marknadsföringssystem, tillvägagångssätt och resonemang! Ju bättre en agent och klient är på samma sida, desto mindre krångel i framtiden!

7. Tema; I tid: Marknadsföring bör innehålla ett centralt tema som syftar till att få de mest önskvärda resultaten! Utsätt aldrig, och gör varje aspekt, i rätt tid.

8. Idéer: Dela idéer och fokusera på bästa sättet och / eller alternativen! Conceptualize, förstå och fortsätt!

9. Creative; Jämföra: Bestäm om den listade egendomen är lämpad för nischmarknadsföring och placera den, följaktligen, med hjälp av kreativ, väl övervägd, resonemang! Förvissa rimliga förväntningar genom att jämföra, utan känslor, detta hem till andra, tillgängliga på den lokala marknaden.

mäklare solna
fastighetsmäklare solna
Råsundavägen 118, 169 50 Solna
Tel 08-470 33 50